„PAȘI ÎN EDUCAȚIA TUTUROR”
,,PAŞI ÎN EDUCAŢIA TUTUROR”
POSDRU/181/2.2/S/153549
Proiect derulat în perioada martie-decembrie 2015
prin
Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 „Investește în oameni”
Axa prioritară 2 „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii”
Domeniul major de intervenție 2.2 Prevenirea și corectarea părăsirii timpurie a școlii.
Codul proiectului: POSDRU/181/2.2/S/153549
Beneficiarul proiectului: COLEGIUL TEHNIC „PAUL DIMO” Galați
Parteneri: ASOCIAŢIA EURO BRĂILA SM (AEBSM), ŞCOALA GIMNAZIALĂ TICHILEŞTI – BRĂILA, ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIRCEA SÂNTIMBREANU” BRAD, COLEGIUL TEHNIC „DIMITRIE LEONIDA” IAŞI
Grupul țintă:
– preșcolari;
– elevi cu risc de părăsire timpurie a școlii;
– persoane care au părăsit de timpuriu școala;
– părinții preșcolarilor;
– părinții elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii.
Scopul proiectului:
– Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii în rândul a 390 de preșcolari, elevi cu risc de părăsire timpurie a școlii, părinți/tutori ai preșcolarilor, părinți/tutori ai elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii, inclusiv rromi, aparținând școlilor și liceelor din 3 regiuni (SE,NE,V) de comunități foste industrializate și foste miniere în localități rurale și urbane din România, prin implementarea de programe integrate de sprijin pentru aceștia.
Activitățile proiectului:
• A1. Informare și publicitate
• A2. Desfășurarea campaniei de conștientizare a opiniei publice
• A3. Achiziții publice
• A4. Selecția și înregistrarea grupului țintă
• A5. Furnizarea serviciilor de consiliere și orientare școlară
• A6. Înființarea, organizarea și funcționarea centrelor cu programe integrate
• A7. Caravana „Sănătate! Igienă! Bucurie!”
• A8. Managementul proiectului
Grupul țintă al Școlii Gimnaziale „Mircea Sântimbreanu” Brad:
• 25 elevi cu risc de părăsire timpurie a școlii
• 10 părinți/tutori ai elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii
• 10 persoane care au părăsit timpuriu școala
• 16 preșcolari
• 9 părinți/tutori ai preșcolarilor
Rezultate anticipate:
• 25 de elevi cu risc de părăsire timpurie a școlii participanți la programul de educație ,,Școală după școală”
• 16 de preșcolari participanți la programul de educație ,,Școală după școală”
• 10 de participanți la programe de educație de tip ,,A doua șansă” din care 4 femei
• 10 părinți/tutori ai elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii beneficiari ai serviciilor de consiliere și orientare școlară
• 9 părinți/tutori ai preșcolarilor beneficiari ai serviciilor de consiliere și orientare școlară
Beneficiile grupului țintă
• Creșterea încrederii în sine a elevilor prin participarea la activități optimizate de consiliere și orientare școlară.
• Servicii optimizate de consiliere și orientare școlară unde elevii vor fi puși față în față cu beneficiile pe care le poate aduce alegerea corectă și informată a parcursului școlar și mai târziu profesional.
• Dezvoltarea personală a elevilor, evaluării personalității în vederea integrării în societate, dezvoltare abilități și încredere în sine.
• Îmbunătățirea abilităților copiilor preșcolari, adresându-se cu deosebire pregătirii debutului școlar de calitate.
• Menținerea elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii în sistemul de educație.
• Îmbunătățirea rezultatelor școlare ale elevilor, a problemelor de comportament.
• Acumularea de către elevi a cunoștințelor și competențelor de bază necesare pentru integrarea dorită în viitor pe piața muncii.
• Nivel crescut de informare și înțelegere a elevilor și părinților acestora cu privire la importanța participării la programe educaționale și a limitării abandonului școlar.
• Copiii proveniți din comunitățile dezavantajate, sunt sprijiniți să beneficieze de educație într-un procent mai mare și cu performanțe crescute.
• Activitățile din centrele cu programe integrate sunt cu predare centrată pe elev.
• Prin dezvoltarea unor servicii socio-educaționale integrate de tip “A doua șansă” care să contribuie la corectarea părăsirii timpurii a școlii și pregătirea pentru o încadrare mai bună pe piața muncii.
• Sporirea șanselor populației rrome dezavantajate de a se conecta la educația și învățarea pe tot parcursul vieții, adaptate exigențelor pieței muncii.
• Crearea unor premise favorabile începând cu etapele educației timpurii va constitui un fundament pentru creșterea șanselor de incluziune socială și pe piața muncii a persoanelor dezavantajate.
• Acordarea de subvenții lunare în vederea sprijinirii acestora de a participa la activitățile din centre.
• Implicarea mai activă a unor familii în relația copil-familie-școală.
• Activități de educație pentru sănătate și stil de viață sănătos
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României