Skip to content Skip to footer

„PAȘI ÎN EDUCAȚIA TUTUROR”

,,PAŞI ÎN EDUCAŢIA TUTUROR”

POSDRU/181/2.2/S/153549

Proiect derulat în perioada martie-decembrie 2015

prin

Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 „Investește în oameni”

Axa prioritară 2 „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii”

Domeniul major de intervenție 2.2 Prevenirea și corectarea părăsirii timpurie a școlii.

Codul proiectului: POSDRU/181/2.2/S/153549

Beneficiarul proiectului: COLEGIUL TEHNIC „PAUL DIMO” Galați

Parteneri: ASOCIAŢIA EURO BRĂILA SM (AEBSM), ŞCOALA GIMNAZIALĂ TICHILEŞTI – BRĂILA, ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIRCEA SÂNTIMBREANU” BRAD, COLEGIUL TEHNIC „DIMITRIE LEONIDA” IAŞI

Grupul țintă:

– preșcolari;

– elevi cu risc de părăsire timpurie a școlii;

– persoane care au părăsit de timpuriu școala;

– părinții preșcolarilor;

– părinții elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii.

Scopul proiectului:

– Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii în rândul a 390 de preșcolari, elevi cu risc de părăsire timpurie a școlii, părinți/tutori ai preșcolarilor, părinți/tutori ai elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii, inclusiv rromi, aparținând școlilor și liceelor din 3 regiuni (SE,NE,V) de comunități foste industrializate și foste miniere în localități rurale și urbane din România, prin implementarea de programe integrate de sprijin pentru aceștia.

Activitățile proiectului:

• A1. Informare și publicitate

• A2. Desfășurarea campaniei de conștientizare a opiniei publice

• A3. Achiziții publice

• A4. Selecția și înregistrarea grupului țintă

• A5. Furnizarea serviciilor de consiliere și orientare școlară

• A6. Înființarea, organizarea și funcționarea centrelor cu programe integrate

• A7. Caravana „Sănătate! Igienă! Bucurie!”

• A8. Managementul proiectului

Grupul țintă al Școlii Gimnaziale „Mircea Sântimbreanu” Brad:

• 25 elevi cu risc de părăsire timpurie a școlii

• 10 părinți/tutori ai elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii

• 10 persoane care au părăsit timpuriu școala

• 16 preșcolari

• 9 părinți/tutori ai preșcolarilor

Rezultate anticipate:

• 25 de elevi cu risc de părăsire timpurie a școlii participanți la programul de educație ,,Școală după școală”

• 16 de preșcolari participanți la programul de educație ,,Școală după școală”

• 10 de participanți la programe de educație de tip ,,A doua șansă” din care 4 femei

• 10 părinți/tutori ai elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii beneficiari ai serviciilor de consiliere și orientare școlară

• 9  părinți/tutori ai preșcolarilor beneficiari ai serviciilor de consiliere și orientare școlară

Beneficiile grupului țintă

• Creșterea încrederii în sine a elevilor prin participarea la activități optimizate de consiliere și orientare școlară.

• Servicii optimizate de consiliere și orientare școlară unde elevii vor fi puși față în față cu beneficiile pe care le poate aduce alegerea corectă și informată a parcursului școlar și mai târziu profesional.

• Dezvoltarea personală a elevilor, evaluării personalității în vederea integrării în societate, dezvoltare abilități și încredere în sine.

• Îmbunătățirea abilităților copiilor preșcolari, adresându-se cu deosebire pregătirii debutului școlar de calitate.

• Menținerea elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii în sistemul de educație.

• Îmbunătățirea rezultatelor școlare ale elevilor, a problemelor de comportament.

• Acumularea de către elevi a cunoștințelor și competențelor de bază necesare pentru integrarea dorită în viitor pe piața muncii.

• Nivel crescut de informare și înțelegere a elevilor și părinților acestora cu privire la importanța participării la programe educaționale și a limitării abandonului școlar.

• Copiii proveniți din comunitățile dezavantajate, sunt sprijiniți să beneficieze de educație într-un procent mai mare și cu performanțe crescute.

• Activitățile din centrele cu programe integrate sunt cu predare centrată pe elev.

• Prin dezvoltarea unor servicii socio-educaționale integrate de tip “A doua șansă” care să contribuie la corectarea părăsirii timpurii a școlii și pregătirea pentru o încadrare mai bună pe piața muncii.

• Sporirea șanselor populației rrome dezavantajate de a se conecta la educația și învățarea pe tot parcursul vieții, adaptate exigențelor pieței muncii.

• Crearea unor premise favorabile începând cu etapele educației timpurii va constitui un fundament pentru creșterea șanselor de incluziune socială și pe piața muncii a persoanelor dezavantajate.

• Acordarea de subvenții lunare în vederea sprijinirii acestora de a participa la activitățile din centre.

• Implicarea mai activă a unor familii în relația copil-familie-școală.

• Activități de educație pentru sănătate și stil de viață sănătos

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României